Du er her. Skagen Jagtforening > Jægerrådet Frederikshavn

Referat fra Årsmøde i Jægerråd Frederikshavn 29. januar 2018

Referat_fra_rsmdet_2018_i_Jgerrdet_Frederikshavn.docx

Forenings udviklings dag i kreds 1 !!!

Program og tilmelding i nedenstående fil:

Fllesdag_for_tillidsfolk_i_Danmarks_Jgerforbund_Kreds_1_-_Forret_2017.pdf

Vi har modtaget følgende fra Jægerrådsformand Grethe Jakobsen:

Hej med jer
Efter den Nationale Hjortevildtsgruppe holdt møde tikkede denne meddelelse ind hos mig og kan benyttes til at orientere jeres bagland om, hvilke jagttider der med rimelig sikkerhed vil blive vedtaget i Vildtforvaltningsrådet til marts 2016.
Det har været en særdeles turbolent tid, og som I kan læse herunder fra Tage Espersen, har der været gjort en stor indsats for også at få hjælp fra andre grupper, for at få vores ting igennem.
Men altså:

Gældende fra 1. 4. 2018:

Kalv 1/9-31/1 Spidshjort og hind 16/10-31/1 Ældre hjort end spidshjort 1/9-15/10 dog Nordjylland 1/11-15/12

Der er ingen begrænsning i forhold til HA for den første hjort ældre end spidshjort som nedlægges. For hjort nummer to, skal man råde over 100 HA, for hjort nummer tre 200 HA osv. Der er ingen øvre grænse. Der gøres ikke forskel på "den lille og den store lodsejer". Og dog, "den lille" bliver tilgodeset her! For kalv, spidshjort og hind er der ingen begrænsninger i forhold til nedlæggelse af disse.

Det har været en hård kamp, at slippe for septemberjagten på hjorte her i Nordjylland, og vi har fået hjælp fra andre grupper end jægerne til at forklare de negative virkninger ved en brunstjagt.
Det er foreløbig vedtaget at vores særlige jagttid på hjorte skal evalueres efter to år.
I løbet af de to år vil vi helt sikkert blive kigget over skulderen, for at se om vi kan foretage en afskydning, der køns- og aldersmæssigt har den rigtige sammensætning.

De fremtidige jagttider på dåvildt skal forhandles på plads hen over vinteren.

Tage Espersen
Følg i øvrigt arbejdet via DJs hjemmeside.